+36 70 679 1103

info@boompremier.hu

Szolgáltatások

Miben segíthtünk?

Web design

Fusce sagittis et nisi in feugiat

SEO Services

Fusce sagittis et nisi in feugiat

eCommerce

Fusce sagittis et nisi in feugiat

Social media marketing

Fusce sagittis et nisi in feugiat

Advertisement

Fusce sagittis et nisi in feugiat

Teljes átszerveződés és marketing a válságban is: ez lehet a mentőöv a vállalkozásoknak

Szerző: | márc 22, 2024 | Marketing | 0 hozzászólás

A jelenlegi helyzet nehéz szinte mindenkinek, aki munkából él. Nehéz annak, aki alkalmazott, mert, ha még van is munkája, biztosan retteg, hogy idővel el fogja veszíteni. Nehéz annak, aki vállalkozó, mert egy pillanat alatt csúszhat ki a lába alól a talaj, de még ennél is nehezebb azoknak, akik másoknak is biztosítanak állásokat, mert nekik nem csak a saját megélhetésükben van felelősségük, de akár családok jövőjét is befolyásolhatják mostani döntéseik.

Ember legyen a talpán, aki a jelen helyzetben álltalánosan meg tudja mondani, mik a helyes döntések. A kormány már számos könnyítő intézkedést hozott a vállalkozók számára, és biztosan várhatóak továbbiak is, de sajnos így is van, akinek ez is kevés lesz, és már semmi nem fogja a csődtől megmenteni. Egy biztos. A Korona vírus okozta gazdasági károk felérnek majd az egészségügyi áldozatokkal, és felelős emberekként már most gondolnunk kell a járvány alatti boldogulásra és az azutáni jövőre. Mivel senki nem tudja megmondani, meddig tart ez az áldatlan helyzet, így nem könnyű igazán okosnak lenni, de meg kell próbálni összeszedetten gondolkodni, és kihozni a jelen helyzetből mindenkinek azt, amit csak lehet.

Mi a vállalkozói réteggel állunk kapcsolatban, szolgáltatásainkat normál időkben is ez a szektor veszi igénybe, így most is hozzájuk szeretnénk szólni.

Fontosnak érezzük tudatni, hogy ezt a gondolatsort a segítségnyújtási szándék ihlette, nem nagyérvényű igazságokat akarunk megfogalmazni, csak szubjektív meglátást, és előre jeleznénk, hogy senkit nem kívánunk kijelentéseinkkel megbántani. El kell fogadnunk, hogy vannak olyanok, akiknek most még van esélyük arra, hogy a vírus okozta károkba ne roppanjanak bele, sőt, akár (tisztességes módon is) vannak lehetőségeik ebből a helyzetből jól kijönni, akkor is, ha mások már a járvány elején bezárásra és csődre voltak ítélve. Ha a gazdaság fogaskerekei nem állnak le teljesen, azzal mindannyian nyerhetünk, mert egy lassan pötyögő gépezetet még mindig egyszerűbb aztán begyorsítani, mint azt, ami hosszú ideje teljesen megállt.

Tehát nézzük, szerintünk mit tehet az, akinek még most valamilyen módon megy a biznisze.

Először is, a legfontosabb, hogy megvizsgálja minden vezető, hogy termék és/vagy szolgáltatási palettájáról melyek azok az elemek, amik a kialakult helyzet ellenére is kelendőek, működőképesek lehetnek. Attól, hogy otthon vagyunk, az élet nem állt meg, az embereknek vannak igényeik, és ezt ki kell tudni elégíteni, ha kell, szükségszerű cégbeli változtatásokkal. A házhoz szállítás megszervezése például nagyon sok vállalkozást tart most is működésben, legyen az étterem, élelmiszer vagy vegyiáru bolt, ruhabutik, pékség vagy hentes. Egy ilyen átszervezés a kényszerű leépítések helyett még plusz munkahelyeket is teremthet, és talán a szokásosnál kevesebb hasznot hoz majd, de a cél most legyen egyelőre a fennmaradás.

Egy weboldalt, webáruhazát felépíteni és az emberek számára ismertté tenni időigényes feladat, azonban a kereskedelmi egységek a közösségi oldalaikat használva ezt felgyorsíthatják, és a meglévő, lojális vevőkört megtarthatják az új szituációban is.

Az online tér sokat segít a vállalkozásoknak abban, hogy ne csődöljenek be teljesen.

A szolgáltató szektor szinte teljesen felköltözött az internetre, oktatások, képzések, előadások történnek meg virtuális módon, de azoknak is nyújt számtalan lehetőséget az internet, akik a munkájukat egyébként csak személyesen tudnák elvégezni. Az edzők például kamerán keresztül tartják az edzéseket, és vannak olyan szépségipari vállalkozók is, akik oktatóanyagot vagy oktatóvideót adnak arról, hogy hogyan tudják a vendégeik otthoni körülmények között az egyszerűbb munkafolyamatokat magukon elvégezni.

Minden cégnek lehetősége van egy gyors kommunikációs csatornát kialakítani ügyfeleivel, vásárlóival, amin keresztül például az igényfelmérés lehetősége is fennáll. Lehet, hogy egy ilyen fórum akaratlanul teremt megoldást valamely vállalkozásnak az életben maradásra. Nem úgy kell most dolgoznunk, ahogyan mi optimálisnak érezzük, hanem úgy, ahogyan az aktuális helyzetben a piac megköveteli. Legyünk nyitottak az új megoldásokra, és ha nincs elég gyakorlati tudás vagy ötlet hozzá, senki ne féljen segítséget kérni!

Hiába van egy vállalkozónak akár több tíz éves tapasztalata az iparágában, ha csak a berögződött, eddig működő eszközeit és megoldásait alkalmazza, és nem tart lépést a gyorsan változó igényekkel, szinte biztosan lehúzhatja idővel a rolót. Ne felejtsük el, hogy az egészség tömeges megtartása most mindennél nagyobb prioritást élvez, igyekezzünk hát úgy kialakítani új stratégiáinkat, hogy azok a céges fennmaradásunk mellett a karantén betartását is a lehető leginkább szolgálják.

Az otthon maradó népesség érthető módon sokat lóg az interneten, ez köt most össze minket a külvilággal, egymással.

Vitán felül áll, hogy érdemes kihasználni ezt kereskedelmi célokra, csak sokan azzal nincsenek tisztában, hogyan tegyék ezt hatékonyan és tisztességesen. A közösségi oldalak, főként a Facebook és Instagram szerepe az eddigi nagyon fontosról csúcsfontosságúra változott! Gondoljunk csak bele, micsoda erejű kommunikációs csatornák ezek, hogy ha még a Miniszterelnök is a Facebookon oldalán keresztül próbál szólni az emberekhez.

Aki teheti, éljen hát vele jól és kommunikáljon. Ha eddig aktív kommunikációt folytatott valaki, akkor azért folytassa, ha nem használta ki rendesen az oldalai erejét, akkor pontosan most jött el ennek az ideje. És igen, az egyik legfontosabb kérdésre, hogy érdemes-e most hirdetni, a mi véleményünk is egyértelműen az, hogy ha valamikor, most a legérdemesebb!

Tetszik, vagy sem, sok piaci szereplő kiesésével a fennmaradók esélyei megnőttek, a kevesebb hirdető és a több – többet netező – felhasználó arány pedig olcsóbb és nagyobb eléréseket hoz. Jó kérdés, hogy konverzióvá mennyi transzformálódik ebből, hiszen vannak olyan online piacok, amik most érthető módon majdnem teljesen elnéptelenedtek, de a szem előtt maradás is lehet fontos tényező, és akár cél is a jövőre nézve.

Az egyetlen örökérvényű igazság, amit ki merünk jelenteni most, hogy nem érdemes küzdelem nélkül feladni senkinek! Ha úgy, ahogy van nem működik, gondold újra, szervezd át, kérdezd meg a vásárlóidat, és lehet, hogy olyan megoldást találsz, aminek hasznait nem csak a válság alatt, de az után is élvezheted.

Ha pedig segítségre van szükséged, tanács kéne vagy akár gyakorlati kivitelezések, a Boom Premier Studio készséggel áll a továbbiakban is a magyar vállalkozók rendelkezésére.