A grafikai tervezők felelőssége egy vállalkozás felfuttatásában óriási, hiszen a meggyőző és bizalomgerjesztő arculat nagy mértékben indikálója lehet a vásárlási szándéknak. Nem mindegy tehát, mekkora figyelmet szentelsz cégedben a grafikának, milyen minőségűek a kivitelezések, és az sem, hogy a grafikus milyen eszközöket használ a vizuális meggyőzésre. Legyen az offline bemutatkozó eszköz, szóróanyag vagy merchandise termék, minden felületen a profizmusnak kell tükröződnie, és akkor az online platformokról még nem is említettem.

Az internetes vásárlások száma az utóbbi években megtöbbszöröződött. Ezen a terepen aztán tényleg fontos kitűnni a tömegből, mert egy olyan tortáról van szó, melyből mindenki enni akar, de sajnos szinte biztosan nincs mindenki igényeinek elég szelet… Csak az fog igazán jól lakni, az tud megfelelően érvényesülni, aki mindenhol jól működő, egységesen színvonalas grafikai elemeket alkalmaz, és nem köt szükségtelen kompromisszumokat. Olyan grafikus kell, aki a szokásos szakmai kritériumok mellett, a 21. századi digitális elvárásoknak is megfelel.

Most, hogy ezt tisztáztuk, már csak az erre a feladatra alkalmas szakembert kell felkutatni.

Mitől működik igazán jól a vizuális meggyőzés

Manapság sokan gondolják magukat grafikusnak pusztán azért, mert értenek egy számítógépes tervezőprogramhoz, de valójában ez a szakma ennél sokkal bonyolultabb. Egy jó grafikai tervező tudja, hogy a színek milyen hatást keltenek, hogyan működnek együtt jól, ismeri a betűtípus használat alapvető törvényeit, de azt is belátja, hogy a maximálisan sikeres és profi eredményhez ez még mindig kevés. Igazán jól akkor működnek a vizuális elemek, ha azok a tervezőszakember és a megrendelő összhangba hozott, közös elképzelését tükrözik. Hiszen az eredményességhez nem csak profi tervezőmunka, hanem a cég és a termékek vagy szolgáltatások alapos ismerete is szükséges. A helyes megoldás mindig az egységben rejlik.

A grafikai tervezések legfontosabb felületei

Mint ahogyan azt korábban már megbeszéltük, fontos a grafikai tervezések milyenségét offline és online megoldásokra is szegmentálni. A névjegykártyák hasznosságát senki sem vitatja, de manapság már igazán színvonalas prospektusokkal is bemutathatjuk tevékenységeinket. Nagy fontossággal bírnak továbbá a tárgyi brendépítők, a színvonalas arculat megmutatkozik a következetesen dizájnolt, vagy csak akár simán logózott használati eszközökön is. Érdemes sok esetben céged saját nevével ellátott ajándékokkal is kedveskedni ügyfeleidnek, hiszen ezek az apró gesztusok hosszútávon mindig megtérülnek. Egy logózott ajándék bögrével, vagy tollal sokszor önkéntelenül is szem elé kerülhetsz.

Az online felületeket is érdemes jól kihasználni, hiszen az internet segítségével rengeteg embert elérhetsz a potenciális vásárlóközönségedből. Érdemes ezért ezeken a platformokon is egységes arculatot mutatni, és minőségi grafikai munkákat alkalmazni.

 

Modern gondolkodás, komplex feladatok…

A digitális grafika fontossága nem csak abban áll, hogy számítógépen történnek a tervezések. Ettől még egy elem sem lesz kompatibilis az online térrel, és aki ennek fontosságát nem látja be, az egyszerűen vak és nem halad a korral. Nincsen már olyan korcsoport, mely nem érhető el a közösségi oldalak valamelyikén, de ahhoz, hogy hatékonyan tudj kommunikálni az emberekkel, nem csak a mondani való számít, hanem az is, hogy azt milyen módon, milyen vizualitással tálalod.

Egy modern grafikusnak át kell látnia jól az online teret és tudnia kell, melyik felületen, hogyan lehet hatást elérni. Ugyan, ez alap esetben a marketinges feladata lenne, de manapság rettentő nagy előnyt jelent, ha a grafikus is rendelkezik ezekre az esetekre kihasználható, online marketing ismeretekkel. A Boom Premier Studio munkatársai egyaránt jártasak a grafikában, marketingben, reklámfilmekben és a fotózásban is, ez garantálja komplex és kreatívan kidolgozott munkafolyamatainkat.

Ilyen lesz a grafikussal a közös munka

Ha végre rászánod magad, és megbízol egy szakembert a grafikai munkálatokkal, tudnod kell, mik azok a feladatok, amiket grafikusod minden gond nélkül elvégez majd neked. Mivel profi szakember, így egyeztet veled a tervezés ügyében, felvilágosít a lehetőségeidről és elmondja, mik a nélkülözhetetlen munkálatok és mik azok, amik ugyan nem “kötelezőek”, de emelik a vállalkozásod arculatának színvonalát. Miután összehangoltátok a látvánnyal kapcsolatos elképzeléseiteket, több különböző tervet készít az arculatról, melyek közül kedvedre válogathatsz, és persze kérhetsz még további módosításokat is. Az új grafikusod jártas a digitális világban, hiszen vannak praktikusan online marketing ismeretei is, így csak olyan elemeket tervez, amiket a virtuális térben is fel tudsz majd használni. Sőt! Kifejezetten a különböző platformokra kompatibilisen szerkeszt meg mindent. Az új grafikus munkatársad egyeztet helyetted a grafikai szektor egyéb szereplőivel is. Van kipróbált, jól bejáratott nyomdája, ahol a terveit igény esetén meg is valósítják számodra anélkül, hogy ez neked külön idődbe vagy energiabefektetésedbe kerülne.

Most, hogy elmondtam neked, milyen szerintünk egy ideális, 21. századi látásmóddal és képzettséggel rendelkező grafikai szakember, már biztosan te is belátod, hogy a céged előre jutásában rengeteget segíthet egy ilyen munkatárs. Terhet vesz le a válladról miközben épít és fejleszt, a tudását 100%-ban a céged szolgálatába állítja. Számíthatsz rá ötletelésben, tervezésben, tárgyalásban és kivitelezésben, és a végeredmény tekintetében is nyugodt lehetsz, mert számára elsődleges elvárás önmagához, hogy munkafolyamatait kizárólag csak tökéletesen precíz minőség jellemezze.

Szeretnéd tudni, hogy hol találod meg leggyorsabban ezt a szakembert?

Tudom, hogy alig várod már, hogy megkezdhessétek a közös munkát!