Van egy vállalkozásod, ami többé-kevésbé jól teljesít? Keresel, éhen azért nem halsz, sőt, egy nyaralás is összejön a családnak minden évben, be van fizetve minden számla, és még adakoztál is egy jó célra tavaly. Hát miért is költenél marketingesre?!
A marketingessel csak a baj van.
A marketinges elveszi az idődet. Tárgyalni kell vele, el kell mesélned, hogy és mit csinálsz a vállalkozásodban. Mindent tudni akar, mindenbe belefolyik és belemászik, ismerni akarja a terméked, a szolgáltatásod, a boltod, a vevőköröd. Gondold csak el, mennyi idő ezt valakinek mind elmagyarázni? Indiszkrét, mert tudni akarja az összes titkodat, hogy azzal győzködhesse az embereket, hogy nálad vásároljanak. Megkérdezi, mennyi a bevételed, és szám szerint az eladásod, hogy a munkája eredményét legyen mihez viszonyítania. Rengeteg információt kér azzal a címszóval, hogy jól rá tudjon világítani a termékeid előnyére. Létrehoz neked egy csomó közösségi oldalt és helyetted kezeli őket. Érted…helyetted….
A marketinges folyton számol. Tele van a tarsolya elemzésekkel. Összekapcsolja a weboldaladat és a közösségi oldalaidat elemző oldalakkal, és nézi a számokat. Azon pörög, hogy mi hatásos, mi nem, mivel kelted fel az emberek érdeklődését, mivel nem… tök fárasztó. Folyton azon görcsöl, hogy maximalizálja a hatékonyságot, és hogyan tudja a marketing stratégiát személyre szabni. Ki akar állandóan ezzel foglalkozni?
Azt hiszi, hogy ő mindent jobban tud, mint Te. A Te vállalkozásodat a sajátjaként kezeli, és folyton azon agyal, hogy ki a Te valódi célcsoportod, és hogyan tudná számukra a leggyorsabban a Te termékeidet eladni. Azt hiszi, Te nem tettél meg mindent? Hát, még egy marketingessel is szóba áltál…
Egy marketinges pénzbe kerül. Talán ez a legfontosabb ellenérv. Lefoglal, leterhel, neked is dolgoznod kell vele együtt, és így is pénzt kér a munkájáért. Ráadásul azt mondja, hogy kezeld ezt a költséget befektetésként. Határidőket szab, hogy szerinte mikorra fog a költség számodra megtérülni, vagy esetleg még garanciákat is vállal. Hát kit akar ez hülyének nézni?
Sőt, még plusz költésekre is ösztönöz. Nem elég neki, hogy hirdetget, de azt mondja, hogy szükséged van egy profi dizájnra. Hogy az online megjelenésed legyen exkluzív és figyelemfelkeltő. Hogy legyen egy jól megjegyezhető logód, egy egységes arculatod, és sok-sok minőségi vizuális anyagod, amivel azt sugallod, hogy igazán igényes vagy. Tudod Te, mennyibe kerül egy profi reklámfilm? Lehet, hogy egy teljesen új weboldalt is csináltat veled! Azzal fáraszt, hogy az arculatoddal bizalmat gerjesztesz, a bizalom meg bevételt generál. Micsoda közhelyek…
De tudod, hogy miért ne bízz meg főleg egy marketingest?
Mert, ha ezeket mind megcsinálja, akkor elkezdenek jönni az emberek. Érdeklődnek, és akkor válaszolnod kell. Vásárolnak, és akkor dolgoznod kell. Keresni fogsz, és akkor költened kell. És minél több vevőd lesz, Te annál is többet fogsz akarni. Ha többet akarsz, akkor a marketingre még az eddiginél is többet kell majd költeni. Ez egy ördögi kör.
De nem csak anyagilag fogsz fejlődni, hanem a szemléleted is változni fog. Rá fogsz jönni, hogy ezt az egész cécót a Marketinges érted és a vállalkozásodért csinálja. Hogy lehet, hogy ő jobban átláthatja a piacodat, mert objektív, hogy ismer stratégiákat, amikkel vevőket szerezhet. Meg fog győzni arról, hogy a fórumokat, amiket eddig értékesítésre használtál, sokkal hatékonyabban is ki lehet használni.
A marketinges pénzt fog neked keresni, és Te megfogod szeretni a marketingest.
És ez után már többé nem akarsz majd tőle megszabadulni.
Azt akarod majd, hogy újabb és újabb stratégiákat találjatok ki együtt. Bevonod majd a termékfejlesztésbe, a szolgáltatás kidolgozásokba, pár évente arculatfrissítéseket fogsz tőle kérni. Folyton fejlődni akarsz majd, és rájössz, hogy soha, de soha nem lesz ennek vége. Végleg kimozdít a komfort zónádból!
És mondjak még egy okot, hogy miért nem kell neked marketinges?
Azért, mert tuti, hogy a konkurenciádnak is van. És ők ezen az egészen tutira végig fognak menni.
Szóval, már csak az a kérdés, hogy Te vagy az ellenfeled jön rá előbb, hogy melyik a legveszélyesebb marketinges, aki, ugye, teljesen felesleges…
Vagy mégsem?